30.6.24

Jumalik juuni

Lendlesin suurema osa juunist armastuse ja õnnetunde laineharjal - ei teagi, kas põhjuseks uue raamatu ilmumine või lihtsalt sulnis suvi, vabadus ja ilu. Lemmiklinnade suvise checklistiga on ka juba hästi, olen jõudnud Muhusse, Kuressaarde, Pärnusse, Haapsallu, Võrust rääkimata, vaid Viljandi ootab juuli lõpus oma järge.

Juuni algas Gospa 20. sünnipäeva nädalavahetusega - ma olen nii tänulik selle kutse, ilusa peo ja mõnusa minipuhkuse eest Kuressaares! Boonusena jõudsime pärast massaaže, basseini ääres päevitamist ja Gospa resto terrassil naudisklemist laupäeva õhtul Prelude vinoteeki sööma ja Rannakuuri avapeole ka. Sinna- ja tagasiteel võtsime Muhus Island Burgeri ülihead burksid, kodutee Võrru kulges topeltvikerkaarte alt.

Raamatuesitluste nädalast juba kirjutasin, aga sinna vahele mahtus ka afterparty ägedate naistega Võrus Pubi17 terrassil, südantsoojendav õhtusöök minu perega Hiltoni resto terrassil, kõige armsamas seltskonnas Arvo Pärdi keskuse külastus ning sõbra sünnipäevapidustused Pärnus - reedel Pärnu Jahtklubis ja laupäeval Oreganos. Villa Wessetisse ja Körti jõudsin kergetele vahepaladele, pühapäeval ka oma Pärnu sugulasi vaatama ja Uue Kunsti Muuseumi XXXI rahvusvahelisele aktinäitusele "Mees ja Naine: SOS!" (kogu muule inspiratsioonile lisaks oli rõõm seal taaskohtuda ühe Evald Okase maaliga, mis mulle juba kunagi Haapsalus väga meeldis).

Mõned hingetõmbehetked Võrus oma terrassil (ja sõprade omadel ka) ning siis tuli jälle minna: käisin juunis Tallinnas kokku kolmes kohas oma uuest raamatust ja muust põnevast rääkimas - Retro FMi hommikuprogrammis, Star FMi hommikuprogrammis ja Postimehe "Naistejuttudes". Väikesest lavanärvist hoolimata hakkas kogu see raadioelu mulle väga meeldima - õdusad stuudiod, meeldiv seltskond... Üks live-esinemine ootab veel ees, juuli lõpus Muhu raamatukohvikus.

Võimalus pärast seda sumedas suvises Võrus paigal olla tundus õnn ja rõõm, uus kena Playa Võru rannabaar Tamula rannapromenaadil avas juuni keskel oma uksed, avapidu Teele Viiraga meeldis mulle väga. Läksin küll kasuka ja saabastega, aga õhtu oli vaikne ja nii väga mõnus.

Suvist pööripäeva tähistasime romantilise õhtusöögiga Vidrike Külamajas, sealt edasi õnnestus mul endale uskumatu, aga väga tore jaaniralli korraldada. Reedel lõpetas mu ristipoeg Tartu Ülikooli IT cum laude, tähistasime jõe ääres Toko katuseterrassil, mille köök oli absoluutselt vaimustav. Magustoiduks sõitsin Moostesse, kus tähistasime sõbra Räpina Aianduskooli lõpetamist, hiljem jätkasime Võrus Playas ja pubis.

Laupäeval lõuna paiku startisin Pärnu poole, veetsin seal mõned meeldivad tunnid. Kõigepealt Oreganos tzatzikit pitaga ja kreveti saganakit nautides, lisaks sattusin seal oma kunagise kihlatu abikaasa sünnipäevale - oli väga armas taaskohtumine & tutvumine! Lonkisin natuke niisama ringi, õhk oli magus ja pärnad tilkusid mett (tsiteerides erinevaid laulusõnu), vastu jalutanud võõradki naeratasid ja hea oli olla. Edasi võtsin vastu kutse Vana-Pärnusse ühele imelisele soojendusega basseiniga terrassile, käisime ujumas ja veetsime meeldivalt aega. Kella 21ks jõudsin Virtsusse praamile ja edasi Muhu Namastesse, mis oli mu "tahaks minna" nimekirjas olnud väga palju aastaid ning osutus täpselt nii imekauniks või veel paremaks kui piltidelt nähtud. Mul on hea meel, et olime kaks ööd, saime puhata ja nautida. Lõunaranna sadama uus Kala resto & baar oma suurepärase kohvi, Mimosade, kalatoitude ja muude hõrgutistega oli lühikese jalutuskäigu/rattasõidu kaugusel, käisime seal mitu korda. Unelmate puhkus ja jaanipäev! Lõbusa seltskonnaga laulmiste, hoogsate tantsukeerutuste, gurmee, šampanja, pärjapunumise & lõkkega.

Esmaspäeval põikasin läbi Meite Napolist ja kalli lapsepõlvesõbra juurest, seejärel keerasin autonina Haapsalu poole, sõin Hapsal Dietrichis lõunat, vaatasin sõprade õdusat uut pesa seal ning maandusin siis isapoolsete esivanemate talus, kus pärast õhtusööki varsti magama vajusin.

Järgnenud paaril päeval Tallinnas oli ka toredaid uitamisi mere ääres ja mujal. Võrru tagasi jõudes olid mu sotsiaalsed patareid nii laetud, et oleksin olnud valmis ka rahulikumaks olemiseks, aga elul olid teised plaanid: reede õhtul leidsin end kõigepealt artisti käepaelaga Retrobestilt ja tõesti korraks ka lavalt, kust tõin dj Tom Lilienthali hiljem Võrru, kus ta rannabaaris kella kaheni öösel rahvast tantsitas. Olime sõbrannaga vahepeal dj-puldi kõrval pehmel vaibal siruli, et siis edasi tantsida, pikutamine teeb ikka head. :) Koju jalutades sulpsasime natukeseks järve, oli imeline soe öö. Muide, ujumispäevi tuli mul mais ja juunis koos eelmise kuumalaine ja Kreekaga kokku vist umbes 15, oleks muidugi rohkem võinud.

Kunsti & muusikaelamused said vist kõik juba mainitud, kinno jõudsin ainult filmi "Homme on ka päev" vaatama, raamatute lugemisega olen graafikust puhta maas, tuleb tunnistada. Kohviku- ja toiduelamusi jätkus ka häid ning mul on rõõm näha, et mu Võru söögikohtade postituse või suve mõjul on mitme koha lahtiolekuajad pikenenud. :)